Klar for å gjøre en forskjell og bygge noe nytt?
Valdres Sparebank kommer til Oslo!
Kunderådgiver personmarked | Valdres Sparebank
Valdres Sparebank vokser ut av Valdres, og tidlig i 2026 etablerer vi et nytt avdelingskontor på Carl Berner, samlokalisert med Aktiv Eiendomsmegling Carl Berner. Vi søker etter deg som synes det er gøy å hjelpe kundene våre med økonomien sin – fra A til Å. I tillegg er det en fordel om du synes det høres skikkelig spennende ut å få være med å bygge opp den nye avdelingen vår i Oslo.
Hos oss får du mer enn en jobb! Vi vokser med fokus på å skape gode tjenester og utvikling både i Oslo og Valdres, og du vil få en unik mulighet til å være med fra starten og bidra til utvikling og vekst i en lokalbank som ønsker å være «meir enn ein bank».
Hva får du jobbe med?
Som rådgiver på personmarkedet vil du være en viktig støttespiller for kundene våre – gjennom alle livsfaser. Du vil gi helhetlig rådgiving innen boliglån, sparing, pensjon og forsikring – og får lov til å bygge opp din egen portefølje med både etablerte og nye kunder.
Arbeidshverdagen din kommer til å være variert, med både fysiske og digitale møter med kundene våre. Du er selvsagt komfortabel med begge deler, og er god på relasjonsbygging – enten det er ansikt til ansikt eller gjennom skjermen. I tillegg vil du samhandle med eiendomsmeglerne ved Aktiv Eiendomsmegling Carl Berner på områder der det er naturlig.
Som rådgiver hos oss har vi selvsagt krav til både personlig og faglig kompetanse, og relevante autorisasjonsordninger innen forsikring og kreditt er obligatorisk for stillingen. Vi har interne opplæringsløp og resertifiseringer gjennom FinAut og Eika Skolen, og du vil følges tett opp av bankens fagansvarlige på områdene for å sikre at du har den faglige kompetansen du trenger i stillingen.
Hva ser vi etter?
Du har et hjerte som banker for kundene våre, og er en trygg rådgiver i alle livets faser. Du er god på å avdekke kundens behov og legger ned «det lille ekstra» for å sikre at kundene våre alltid opplever å være ivaretatt.
For oss er det viktig at du har kompetanse og erfaring innen personlig økonomi. Du har relevant utdanning fra universitet eller høyskole (økonomiske/administrative fag eller tilsvarende relevant fagområde), og gjerne erfaring fra å jobbe som rådgiver innen bank, forsikring eller finans. Tilsvarende nivå gjennom realkompetanse kan vurderes.
Vi ønsker også at du har relevante autorisasjoner fra FinAut (primært innen kreditt og forsikring, gjerne også AFR), og er klar til å bygge på kompetansen din om du ikke har alle autorisasjoner stillingen krever.
Du er en person som bygger tillit i møte med kolleger og kunder, har god struktur og prioriterer oppgavene dine. Du jobber godt mot målene du setter deg og drives av å skape resultater – både for kundene og banken.
I tillegg er det viktig for oss at du har gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig (arbeidsspråk er norsk).
Hva kan vi tilby deg?
Som arbeidsgiver vet vi at medarbeiderne våre er vår viktigste ressurs, og vi vil derfor legge til rette for at du får utvikle deg både faglig og personlig. Du vil bli utfordret og få ansvar, men skal samtidig være trygg på at vi har sterke fagmiljøer med kollegaer som støtter deg i prosessen, og hjelper deg å bygge tryggheten og kompetansen du trenger.
Vi heier på engasjement, vilje til forbedring, utvikling, læring og deling av beste praksis!
Hos oss er det kort vei til beslutningstakerne, og din medvirkning er avgjørende for utviklingen vår – både i Oslo og Valdres.
I tillegg velger vi å nevne at vi kan by på gode pensjons- og forsikringsordninger, gunstige lånebetingelser som fast ansatt og tilgang til andelshytte på Tjøme.
Verdt å merke seg før du søker
Vi ønsker at du legger ved en oppdatert og beskrivende CV, samt at du laster opp vitnemål/karakterutskrifter og attester som vedlegg til søknaden din.
Vi vil gjennomføre bakgrunnssjekk av søkere som kalles inn til intervju for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og annen dokumentasjon. Bakgrunnssjekken gjennomføres etter samtykke fra søkeren.
For stillinger som krever autorisasjon og godkjenning av egnethet, forutsettes politiattest fremlagt før tiltredelse i stillingen.
Aktuelle kandidater kontaktes fortløpende. Vi gleder oss til å lese søknaden din!
Nysgjerrig på oss og på stillingen?
Ta gjerne kontakt med administrerende banksjef Arnfinn Helge Kvam, tlf. 952 45 101 eller e-post arnfinn@valdressparebank.no.
Dersom du blir tilbudt stillingen er det viktig at du er trygg på at du ønsker å jobbe hos oss. Derfor vil vi tilby deg å gjennomføre en «omvendt» referansesjekk. Du vil derfor få muligheten til å snakke med noen av medarbeiderne våre, og kan stille de spørsmålene du måtte ønske før du tar valget om å bli med på laget vårt!